Pohodniške poti v Kostanjevici na Krki

Print

Pot na Kičer

Pot se prične na parkirišču Kostanjeviške jame, oziroma pri izviru potoka Studena. Nadaljuje se s prečenjem potoka Studena, kjer pot zavije desno ob Jamarskem domu in nato levo v strmino po označeni poti do vasi Dolšce. V vasi Dolšce pridemo na asfaltno cesto, kjer zavijemo desno in po okvirno 800m pridemo do križišča pri kmetiji Frankovič. Pot na Kičer se nadaljuje mimo križa po dobro označeni stezi do Dovčka, kjer prečimo gramozno cesto in nadaljujemo po gozdni vlaki. Pri smernih tablah zavijemo levo v strmino, malo pred vrhom zavijemo še levo na položnejši del in po nekaj metrih zagledamo vrh Kičer. Pod vrhom je postavljen velik križ, kjer je tudi skrinjica s vpisno knjigo obiskovalcev. Pot ponuja lep panoramski razgled na Kostanjevico na Krki in okolico z vinskimi goricami in zidanicami. Pot nazaj vodi po isti poti na izhodiščno točko oziroma pred Kostanjeviško jamo. Pot na Kičer je zahtevnostno lahka pot – na določenih predelih nekoliko strma, v skupni dolžini 6 km, za kar predvidoma porabimo 2 do 3ure oziroma premagamo okvirno 400m višinske razlike. Planinski vodniki za Pot na Kičer vedno priporočajo primirno obutev in oblačila, pohodne palice in nahrbtnik z okrepčili (malico in pijačo-vodo). Po predhodnem dogovoru je možen tudi ogled Kostanjeviške jame in degustacija Cvička in ostalih vin s tega področja pri lokalnih vinarjih oziroma ogled ostalih turističnih zanimivosti, ki jih Kostanjevica na Krki omogoča.

Cvičkova pot (Kostanjevica na Krki -MOHOR-GRADNJE-ZAVODE – Kostanjevica na Krki)

Cvičkova pot se vije med vinogradi, hrami po vinskih goricah Kostanjevice na Krki in Podbočja. Pot ni označena, zato se priporoča, da se na pot odpravite s planinskim vodnikom ali pa se v mesecu avgustu udeležite tradicionalnega pohoda po Cvičkovi poti, ki ga v času, ko občina Kostanjevica na Krki praznuje svoj praznik, organizira Pohodno društvo Polom. Ob organiziranem pohodu vas vedno pričaka prigizek in pokušnja Cvička pri lokalnih vinogradnikih. Cvičkova pot vodi mimo cerkve sv. Mohorja in Fortunata, kjer je lep panoramski razgled na Kostanjevico na Krki in prelepo vinorodno okolico, ter ključne znamenitosti – na nekdanji cistercijanski samostan, danes Galerija Božidar Jakac in park Forma viva, otok Kostanjevica na Krki, Krakovski gozd-pragozd, na reko Krko, itd. Vidi se tudi zasavsko hribovje, v lepem vremenu tudi Kamniško Savinjske alpe s Triglavom, Krško-Brežiško polje in še bi lahko naštevali. Pot se nadaljuje proti Črneči vasi, čez Črneški vrh, kjer je veliko zidanic, hramov in njenih gospodarjev z vinotoči in poličkom Cvička v roki. Težko se je odreči vinu lokalnih vinjarjev. Pot se nadaljuje čez potok Sušica, vinske gorice Vinjar, Gradnje, Blatnik, nazaj proti Zavodom in izhodiščni točki – parkirišče Galerije Božidar Jakac, kjer se Cvičkova pot tudi zaključi. Cvičkova pot je zahtevnostno lahka pot – na določenih predelih nekoliko strma, v skupni dolžini 15 km, za kar predvidoma porabimo 4 do 5ur oziroma premagamo okvirno 400m višinske razlike. Planinski vodniki za Cvičkovo pot vedno priporočajo primirno obutev in oblačila, pohodne palice, nahrbtnik z okrepčili (malico in pijačo-vodo). Po predhodnem dogovoru je možen ogled Galerije Božidar Jakac, Kostanjeviške jame, degustacije v Cvičkovi kleti, kjer so združeni največji pridelovalci vin iz regije, obisk ene od zidanic s pokušino Cvička in ostalih vin s tega področja pri lokalnih vinarjih ali ostale zanimivosti, ter turistične ponube v Kostanjevici na Krki, ki jih povezuje TIC Kostanjevica na Krki.

RUTENSKA KROŽNA POT

Rutenska krožna pot se prične pri nekdanjem kamnolomu v vasi Orehovec oziroma pri nogometnem igrišču Orehovec, kjer je parkirno mesto za osebna vozila. Zahtevna pot nas vodi nad igriščem v strmino, katera je na izpostavljenih mestih dobro zavarovana z jeklenicami in klini. Ob prihodu na gramozno cesto zavijemo desno na kolovoz in takoj levo v strmino po označeni poti do Rdeče hiše. Rutenska krožna pot omogoča lep panoramski razgled na Kostanjevico na Krki in okolico, na Krakovski gozd in pragozd, ter Krško Brežiško polje. Ob lepem vremenu se vidijo tudi Kamniške alpe in Triglav. Vračamo se nazaj po isti poti do zavoja ceste, nadaljujemo po cesti, po okvirno 100 m zavijemo levo proti Aleksandrovi koči in naprej do Lovskega bivaka. Od Lovskega bivaka nadaljujemo pot po gozdni vlaki. Pri križišču vlak, ena pot vodi na vrh Kičerja, druga levo pa nas vodi v dolino, pot se strmo spušča do ceste, katero prečimo in se spustimo po stezi čez Reber (Drage) do vasi Orehovec, ko pridemo na asfaltno cesto gremo levo ob potoku proti kamnolomu in nogometnemu igrišču oziroma na izhodiščno mesto, kjer so parkirana vozila. Pot je primerna za kondicijske treninge in dobro pripravo za kasnejše pohode v visokogorje. Rutenska krožna pot je zahtevnejša strma pot, v skupni dolžini 12 km, za kar predvidoma porabimo 3 do 4ure oziroma premagamo okvirno 450m višinske razlike. Planinski vodniki za Rutensko krožno pot vedno priporočajo spremstvo izkušenih planinskih vodnikov, ki pot poznajo, primirno obutev in oblačila, pohodne palice, nahrbtnik z okrepčili (malico in pijačo-vodo). Po predhodnem dogovoru se lahko organizira piknik na prostoru Turističnega bivaka pri igrišču in možnost degustacije Cvička in ostalih vin s tega področja pri lokalnih vinarjih.

Trdinova pot po Gorjancih

Trdinovo pot po Gorjancih začnemo pri Galeriji Božidar Jakac oziroma na parkirišču pri nekdanjem cistercijanskem samostanu v Kostanjevici na Krki. Do končnega cilja na Trdinov vrh lahko pridemo po dveh smereh, ki se združita na Polomu, križišču za Ravno goro. Prva pot nas vodi levo čez vas Orehovec, kjer nas markacije usmirjajo po kolovozni poti do Poloma. Druga pot pa vodi po smirnih tablah naravnost čez vasi Grič, Podstrm, do cerkve na Malih Vodenicah in naprej v strmino po označeni planinski poti do kapelice na Mirčevem križu. Dvesto metrov po cesti naprej se obe poti združita in poenoteno vodita naprej po makadamski cesti, v nadaljevanju po robu Gorjancev do Trdinovega vrha ali do Miklavža na Gorjancih. Od koče na Miklavžu vodi več označenih planinskih in tematskih poti po okolici do Trdinovega vrha in doma na Gospodični. Sam Trdinov vrh, kjer dosežemo 1178m nadmorske višine omogoča lep razgled po Sloveniji in Hrvaški, sama pot pa nam omogoča spoznavanje bogate flore in favne Gorjancev, ter panoramske razglede na Kostanjevico na Krki, Šentjernej in okolico. Trdinova pot po Gorjancih se zaključi pri koči na Miklavžu na Gorjancih ali pri planinskemu domu na Gospodični. Trdinova pot po Gorjancih je lahka pot, a fizično zahtevna – na določenih predelih nekoliko strma. V skupni dolžini je dolga 23 km, za kar v eno smer predvidoma porabimo 6ur (s povratkom lahko računamo dvodnevni pohod z nočitvijo v kočah na Gorjancih) oziroma v eni smeri premagamo okvirno 1030m višinske razlike. Planinski vodniki za Trdinovo pot po Gorjancih vedno priporočajo spremstvo planinskega vodnika, ki pozna pot, primirno obutev in oblačila, pohodne palice, nahrbtnik z okrepčili (malico in pijačo-vodo). Po prehodnem dogovoru je možnost prenočitve v koči na Miklavžu ali v domu na Gospodični (dom Vinka Paderšiča).

• Person Franc Štokar
  • Address Orehovec 4, 8311 Kostanjevica na Krki
Posavje polno priložnostiSledite nam na facebooku